Meistä
Tarinaamme
Mikä on AITeaching?
AITeaching sai alkunsa yhdestä suuresta ajatuksesta: tekoälyn tulisi koulutuksessa perustua pedagogiikkaan, ei teknologiaan.
Autamme suomalaisia opettajia tutkimaan pedagogista tekoälyä — tekoälyä, joka on suunniteltu tukemaan opetusta, ei korvaamaan sitä. Työmme pohjautuu suomalaisiin koulutuksen arvoihin: tasa-arvoon, luottamukseen opettajiin ja oppilaiden hyvinvointiin.
Rakennamme työkaluja, oppaita ja yhteisöjä, joissa opettajat ovat keskiössä määrittämässä, miten tekoälyä käytetään kouluissa.
Perustajat

Sami Kalliokoski
Pitkän uran tehnyt opettaja, suomalaisista luokkahuoneista Metropolian ammattikorkeakouluun. Intohimoni on varmistaa, että tekoäly toimii opettajien apuna – vahvistaen, ei häiriten, pedagogiikkaa.

Zhao Hanbo
Olen auttanut kasvattamaan Supermetricsin globaaliksi menestykseksi. Vanhempana ja teknologia-asiantuntijana keskityn nyt varmistamaan, että pedagoginen tekoäly saapuu suomalaisiin kouluihin turvallisesti ja tarkoituksenmukaisesti.
Miksi AITeaching?
Miksi nyt?
Tekoäly vaikuttaa jo nyt luokkahuoneissa. Opettajat ansaitsevat työkalut ja tuen, jotka vastaavat heidän arvojaan — eivät Piilaakson hypeä.
Miksi pedagoginen tekoäly?
Se on tekoälyä opettajalähtöisellä ajattelutavalla — suunniteltu vähentämään kuormitusta, yksilöimään oppimista ja säilyttämään opetuksen eheys.
Miksi opettajat?
Koska koulutus tarvitsee inhimillistä vuorovaikutusta. Me annamme opettajille voimaa johtaa tekoälyn käyttöönottoa luottamuksella ja tarkoituksella.